Ludaie sau dovlecel?

iunie 30, 2008

nu conteaza ,cert este ca atunci cand mergi in gradina sa-i culegi ,sa nu faci cum a facut …… nu dau nume ca nu sunt paracioasa….insa se plangea unei vecine,ca a vazut flori multe,multe dar dovlecel ioc. vecina s-a uitat la ea a tras un ranjet si i-a spus: dar sub tufa te-ai uitat??????
acum intrebarea e …. in cate feluri se poate gati un dovlecel??? in multe feluri. inclusiv umplut….. cu mana
asa am facut si eu dupa ce l-am curata,spalat si scobit…. cu lingurita pen’ca acea ustensila de scobit e lipsa din cuhnia me.

080628090444-1.jpg picture by Margareta_photo

asezati in tava mea ovala unul in curul aleilalte, au intrat toate .ba si pe mijloc cateva iar cu umplutura ramasa am facut bile, sau vorba lu’Anto, alice de dat in cap dusmanului. totul a fost asezat intr-un pat de suc de paradici si acoperite cu frunze de telina

080628094213-1.jpg picture by Margareta_photo


pentru ca sa reziste la canicula din cuptor unde erau nici mai mult nici mai putin de 160 de grade.

ha sa stai aici 1 ora nu stiu zau

cert este ca racorite (dupa canicula din cuptor) cu smantama bine batuta de nana Floare, au obosit mancaciosi care nu stiau pe unde s-ar putea tavali cu burdihanele pline.

080628124619-1.jpg picture by Margareta_photo

constatare: 1.e mai bun decat ardeii umpluti
2. nu te arde stomacul de ele.
3. sunt muuuuult mai gustoase

3 Responses to “Ludaie sau dovlecel?”

  1. ciocolatacupiper Says:

    dovleceii-s din gradina ta????????? la mine mai dureaza cel putin doo sapt pîna o aparea primul:(:( da si cind or catadicsi s-aparaaaa…sa te tii! am si de-aia verzi, si de-aia albi…
    o ustensila chiar numai pt curatatul lor nu exista, si la casele mari se face asta tot cu lingurita. sau cu o chestie cu care poti sa faci bile din cartofi/morcovi/pepene, dar tot lingutita-i mai practica. si-apoi, ce conteaza cu ce cureti, conteaza rezultatul, iar matale ai facut treaba buna , ba nu, nu buna, arata foar-te bine!
    ardeii, daca ii cureti de coaja inainte de a-i umple, nu cre ca vor mai da arsuri la stomac. daca ai instrument din ala care se cheama aici „curatitor de coji subtiri”(pfff, cum suna traducerea!), asta e cel mai potrivit, daca nu, po sa folosesti cutitas de cartofi, dar e mai migalos asa decit cu curatitorul ala. poti sa si oparesti ardeii vro oua minute, sa-i cureti de coaja, si apoi sa le tai capacul si sa-i umpli, dar cind e cald afara, deci si in bucatarie, eu nu fac asa;;)

  2. blunast Says:

    nu e frumos din partea ta ca ni-i arati, dar nu ni-i poti da sa-i gustam!Yam, yam!!!par foarte gustosi.

  3. margutza Says:

    in gradina mea????? eu am desfiintat gradina de zarzavaturi:P
    niciodata nu stiam care-i sapa si care hirlet. apoi terenul e destul de mic. dar are gradina Flori din ungaria:))))) si nu exista ca ea sa vina cu mana goala la mine. mi-e deja rusine . chiar daca e verisoara noastra.
    cat priveste decojitul ardeilor ,cea mai buna solutie e cea cu oparitul.la fel fac si cu rosiile daca nu merge altfel.
    despre acel curatitor am vrut sa-ti spun insa. ca-mi aduc aminte …..eram eu fetita mica cand in casa de la Cluj se manca gulii umplute si aveam in casa un fel de polonic foarte mic, cu care se scobeau guliile.

Lasă un comentariu